czwartek, 05 grudzień 2024 13:40

Najbardziej ruchliwe trasy we Wrocławiu

Ruch drogowy Wrocławia Ruch drogowy Wrocławia Fot: pixabay

Najnowsze badania ruchu drogowego we Wrocławiu wskazują na ogromne natężenie na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (AOW) i Mostach Krzywoustego. Codziennie przez AOW przejeżdża prawie 95 tysięcy pojazdów. W samym mieście również nie brakuje punktów, w których ruch osiąga rekordowe wartości.

Spis treści:

Autostradowa obwodnica Wrocławia

AOW to najbardziej obciążona trasa we Wrocławiu. Wyniki badań pokazują, że największe natężenie ruchu występuje na odcinku między węzłami Wrocław Zachód i Wrocław Lotnisko. Liczba pojazdów na poszczególnych odcinkach wynosi:

  • Wrocław Zachód – Wrocław Lotnisko: 94 602 pojazdów na dobę
  • Wrocław Lotnisko – Wrocław Stadion: 84 950 pojazdów na dobę
  • Wrocław Południe – Wrocław Zachód: 86 757 pojazdów na dobę

Największe obciążenie notowane jest w godzinach 7-8 rano i 15-16 po południu. W tych godzinach liczba pojazdów przekracza 28 tysięcy na wybranych odcinkach.

Mosty Krzywoustego w centrum miasta

Mosty Krzywoustego to drugi najbardziej ruchliwy punkt we Wrocławiu. Codziennie przejeżdża tam ponad 62 tysiące pojazdów. Mimo że punkt ten znajduje się w centrum miasta, jego natężenie dorównuje głównym trasom tranzytowym, co pokazuje wyzwania związane z przepustowością w centrum Wrocławia.

Największe natężenie ruchu w godzinach szczytu

Godziny szczytu to najtrudniejszy czas dla kierowców. Badania wskazują, że największe natężenie ruchu ma miejsce:

  • 15-16: 70,5 tysiąca pojazdów
  • 16-17: 68 tysięcy pojazdów
  • 14-15: 67,5 tysiąca pojazdów

Rano największy ruch przypada na godziny 7-8 (66,6 tysiąca) oraz 8-9 (67 tysięcy). W nocy liczba pojazdów spada do najniższych wartości, około 3 tysięcy między godzinami 2 a 3 rano.

Wnioski z badań ruchu drogowego

Ogromne natężenie ruchu we Wrocławiu wymaga pilnych działań. Wyniki badań jasno wskazują, że zarówno obwodnica, jak i centralne ulice miasta są obciążone ponad swoje możliwości. Takie statystyki podkreślają potrzebę modernizacji infrastruktury oraz wprowadzenia rozwiązań, które poprawią płynność ruchu. Bez działań sytuacja może ulec pogorszeniu w kolejnych latach, gdy liczba pojazdów będzie nadal rosła.