Czego się dowiesz:
- Jaki jest cel budowy specjalnie chronionej bocznicy przy wrocławskim Dworcu Głównym?
- Jakie są specyfikacje i funkcje nowoczesnych wagonów wojskowych przechowywanych na tej bocznicy?
- Ile kosztuje budowa bocznicy i zakup wagonów wojskowych?
- Jakie środki bezpieczeństwa będą stosowane na nowo budowanej bocznicy?
- Jakie korzyści operacyjne przyniesie Wojsku Polskiemu inwestycja w bocznice we Wrocławiu?
Szczegóły dotyczące inwestycji
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Cezarego Nowaka, rzecznika prasowego PKP Intercity, na nowo budowanej bocznicy mają stać 8 nowoczesnych wagonów wojskowych. Wagony te, obecnie przechowywane w Warszawie, są wyposażone w zaawansowane technologicznie przedziały z miejscami do leżenia, ekranami LCD oraz przestrzenią barową. Całość będzie monitorowana i znajdować się pod specjalnym nadzorem.
"Ma tam stać 8 wagonów wojskowych, które są wykorzystywane przez wojsko. Te wagony czekają teraz w Warszawie. Bocznica będzie monitorowana, pod specjalnym nadzorem. Te pojazdy są już dostarczone, drugim etapem jest właśnie budowa toru dozorowanego, na którym będą one mogły stać." - Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Koszty i specyfikacja wagonów
Każdy z wagonów wojskowych, które zostaną rozmieszczone we Wrocławiu, kosztował 13 milionów złotych. Są one przystosowane do osiągania prędkości do 200 km/h i mogą być używane w międzynarodowych przewozach. Dodatkowo, PKP Intercity ogłosiło przetarg na budowę bocznicy, a jej koszt szacowany jest na 6 milionów złotych.
Planowana funkcjonalność i bezpieczeństwo
Nowa bocznica we Wrocławiu będzie kluczowym elementem w logistyce transportu wojskowego, umożliwiając efektywne wykorzystanie zakupionych wagonów. Bezpieczeństwo i specjalne środki ochrony mają na celu zapewnić optymalne warunki dla przechowywania i eksploatacji taboru.
Inwestycja w budowę specjalnie chronionej bocznicy dla pociągów wojskowych przy wrocławskim Dworcu Głównym to istotny krok w zwiększaniu efektywności operacyjnej Wojska Polskiego. Dzięki nowym możliwościom logistycznym, wojsko będzie mogło jeszcze lepiej wykorzystać potencjał nowoczesnego taboru, który znacząco podnosi standardy przewozów.
źródło: Tu Wrocław